Arbeta hos oss som redovisningskonsult

Har du erfarenhet av redovisning och bokslut? Har du ett sinne för siffror & ett hjärta som slår för personliga kontakter med kunder och kollegor? Kom och utvecklas med oss!

Om oss:

Baker Tilly Swedrev är en av Stenungsunds större affärs- och revisionsbyråer med 22 anställda, varav 6 är kvalificerade revisorer, 3 är auktoriserade redovisningskonsulter samt 1 auktoriserad lönekonsult. Vi har varit verksamma sedan 1993. Sedan 2016 ingår vi i nätverket Baker Tilly, som i Sverige har cirka 800 anställda vid 79 kontor från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Baker Tilly har även världsomspännande resurser i nätverket Baker Tilly International.

Detta ger oss det bästa av två världar; det personliga och nära samarbetet hos en lokalt ägd byrå och resurserna och specialistkompetensen i en global organisation. Det främjar utveckling, för individ och verksamhet.

På Baker Tilly Swedrev arbetar vi främst med ägarledda företag i branscher som exempelvis entreprenad, handel, konsultverksamhet, fastighet, och tillverkande företag. Hos oss står kunden i centrum och vi värdesätter service och kvalitet.

Vår verksamhet går bra och vi söker nu ytterligare en redovisningskonsult till vårt kontor i Stenungsund.

Om rollen:

Som redovisningskonsult hos Bakertilly Swedrev kommer du att arbeta nära våra seniora redovisningskonsulter, revisorer och klienter för att säkerställa att redovisningen utförs noggrant och effektivt. Arbetsuppgifter och graden av självständigt arbete varierar beroende på din erfarenhet och kompetens. Kundkontakter ökar i takt med din utveckling. Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Löpande bokföring för olika klienter inom olika branscher
  • Avstämningar,
  • Upprättande av bokslut och övriga årsredovisningshandlingar,
  • Skattekonsultationer,
  • Bolagsverksfrågor,
  • Upprättande av deklarationer,
  • Konsultationer i datafrågor,
  • Biträda kunder i frågor ”som gäller en företagare”.
  • Samarbeta med teamet för att säkerställa att redovisningen följer alla gällande regler och riktlinjer.
  • Bidra till att utveckla klientrelationer och leverera en högkvalitativ service.

Vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling.
  • Goda möjligheter till stort eget ansvar beroende på kompetens och erfarenhet.
  • Chans att arbeta med en bred variation av klienter och branscher.
  • Stödjande och erfarna kollegor samt handledare för din utveckling.
  • En arbetsplats som värdesätter arbetslivsbalans och trivsel.

Om dig:

För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer:

Några års erfarenhet av självständigt bokföringsarbete och årsbokslut från start till slut. Om du har något års erfarenhet av revisionsarbete är det meriterande, men inte ett krav.

Som person är du ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt i de arbetsuppgifter du ansvarar för, samtidigt som du har stöd i teamet och tycker om att samarbeta. Du har ett driv och en vilja att utvecklas i din roll. Du är positiv och har en analytisk förmåga för att identifiera och lösa uppgifter.

Om tror att du skulle passa bra in i vårt team, ser vi fram emot din ansökan, som du mailar till vår HR-ansvariga Maria Bouvin på maria.bouvin@bakertilly.se. För frågor kan du även ringa Maria på 070-3731507. Ansökningar hanteras löpande, så ansök redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!